NY HEMSIDA MED FOKUS PÅ ANVÄNDBARHET OCH UPPLEVELSE

För dig som vill ha en ny hemsida kan du läsa mer här om hur jag jobbar och vad du kan förvänta dig.

Jag inleder alla designuppdrag med att boka in en behovsgenomgång med dig. Under behovsgenomgången ställer jag ett antal frågor. Syftet är att lära känna dig, förstå de utmaningar du har och kunna se hur jag kan hjälpa dig. Ibland är det en ny hemsida som kunden önskar, då utgår jag från det i mina frågor. Behovsgenomgången kan även visa på fler behov än webbdesign, framförallt hjälper genomgången dig att fundera igenom dina målkunder, erbjudanden, hur du vill synas online.

Nedan visar jag några exempel på hemsidor som jag designat. Utifrån behovsgenomgången tar jag för varje uppdrag fram en offert som är anpassad efter de behov som kunden har. Jag designar oftast i WordPress, då detta är ett smidigt verktyg som underlättar för dig sedan om du själv ska göra justeringar eller lägga till något.

webbdesign case

OPTIMERAD FÖR GOOGLE OCH MOBILANPASSAD

I alla webbdesign uppdrag gör jag en sökordsanalys utifrån dels ditt personliga varumärke. Men också utifrån andra företag inom samma nisch använder för sökord. Jag hjälper dig anpassa innehållet på din sida utifrån SEO. Syftet är att din hemsida ska visas så högt upp som möjligt på Google när någon söker på dina sökord. 

De allra flesta besökarna på en hemsida surfar via mobilen. Därför börjar jag med att designa sidan som den ska se ut i mobilens webbläsare. När du beställer en ny hemsida är det viktigt att du säkerställer att du får en sk responsiv sida. Det innebär att den fungerar på flera olika typer av skärmar. Som t ex dator, platta och mobil.

NÅGRA EXEMPEL PÅ HEMSIDOR

Nedan ser du några exempel på de senaste hemsidorna jag gjort.

Klicka på bilderna för att komma till respektive hemsida. 

Scroll to Top