-design av träffsäkra kundupplevelser-
-design av träffsäkra kundupplevelser-

Design hemsida DinnerIn

design hemsida

När jag gjorde design hemsida dinnerin.se inledde jag arbetet med att undersöka målgruppens behov. Målgruppen i detta fall är företag lokalt samt olika välgörenhetsorganisationer. DinnerIn är ett ideellt koncept där man arrangerar middag med föreläsare och underhållare en gång per termin. De som engageras ställer upp ideellt och överskottet från biljetterna går till en specifik välgörenhetsorganisation.

Det man erbjuder lokalt är nätverkande under avslappnade former, kombinerat med middag, föreläsning. Samtidigt ges deltagarna möjlighet att bidra till välgörenhet.

Jag inledde med att ställa frågor om målgruppen för att innehållet på hemsidan ska matcha behoven, bland annat:

  • Vilka vänder sig dinnerIn till?
  • Vad har målgruppen för utmaningar?
  • Hur ser den lokala konkurrensen ut bland företagen?
  • Vad får en person ur målgruppen att delta på ett liknande evenemang?

FRAMTAGNING AV PROTOTYP

Jag skapade en visuell och digital prototyp med en grundläggande design av sidorna. Det som fanns med var placering av texter och bilder. Men även upplägg för meny och hur man skulle navigera på sidan. En utmaning var att antalet städer kommer att växa så det måste finnas utrymme för detta på sikt.

Efter tester och genomgång skapade jag hemsidan i Joomla. Vi testade löpande både funktionalitet och innehållet för att verifiera att sidan blev användarvänlig och med ett tydligt budskap.