-design av träffsäkra kundupplevelser-

Några genomförda kunduppdrag

Uppdrag 1, prototyp
design av hemsida
uppdrag 2, design avtalsflöde
kvinna skriver på lapp, skapar storyboard
uppdrag 3, från min studietid
empatikarta
uppdrag 4, användartester
kundresa
uppdrag 5, design hemsida
blommor och skrivande kvinna
uppdrag 6, algoritmer
foto på Linda kerlundesign vid dator

NÅGRA AV MINA UPPDRAGSGIVARE

cykelgaraget logga
BMT logga
dinnerin logga
visualiseringscenter logga

EXEMPEL PÅ HUR JAG ARBETAR I PRAKTIKEN

Här kan ni läsa om några exempel på kunduppdrag jag genomfört tidigare. Detta för att du konkret ska kunna se hur jag jobbar och vad det ger för resultat. Jag inleder alla uppdrag med en behovsgenomgång för att undersöka varje unik kunds behov. Därför är det ena uppdraget inte det andra likt även om jag använder mig av samma metoder i grunden. Exemplen innefattar både design av applikationer, hemsidor och även av en rent fysisk installation.

LÄS MER OM RESPEKTIVE UPPDRAG

Klicka på bilderna ovanför texten för att läsa mer om respektive kunduppdrag. 

Erfarenheter från tidigare kunduppdrag

En viktig erfarenhet är att det är vanligt att man pratar om vad kunden vill ha. Vi pratar också ofta om hur vi tolkar det kunden vill ha. Men inte förrän jag skapar en visuell bild i form av skiss eller digital prototyp brukar vi upptäcka att vi kanske har pratat förbi varandra. En bild som det går att klicka runt i som en riktig hemsida ger mycket bra diskussionsunderlag. Det ger även möjlighet att låta de slutliga användarna eller målgruppen testa sidan. Jag upplever att prototyper är ett ovärderligt verktyg i uppdragen. Därför gör jag oftast en prototyp av hemsidor eller applikationer för att kunna utvärdera och testa innan jag designar helheten. Det minskar verkligen risken för missförstånd och att man lägger massa tid på något som inte skapar bra kundupplevelser. Med en prototyp kan man snabbt få input från målgruppen.

Läs mer om mina tjänster här.