fbpx

För mig handlar upplevelsedesign inte bara om att leverera snygg design! Det handlar om att skapa en träffsäker kundupplevelse som hjälper dig öka synligheten och attrahera fler kunder online

JAG ÄLSKAR UPPLEVELSEDESIGN!

Allt börjar med människan! Digital teknik är ett stöd som ska finnas där för oss till det vi behöver. Det är genom det tankesättet som jag genom upplevelsedesign hjälper dig skapa en fantastisk kundupplevelse online.

Jag heter Linda Åkerlund och min passion är upplevelsedesign. Jag älskar att utvärdera och testa hemsidor, sociala mediers design för att kunna hjälpa mina kunder att förbättra helhetsupplevelsen. Digital teknik har följt mig nästan hela mitt arbetsliv. Men det är i användningen som nyttan uppstår. Jag hjälper småföretag att utgå från sina kunders behov, utmaningar och drömmar. Med den utgångspunkten kan du också öka dina synlighet online och förbättra helhetsupplevelsen av ditt företag.

Jag har under hela mitt yrkesliv arbetat med kombinationen människa och teknik i någon form. Som till exempel pedagogik och kärnkraftsteknik, dvs hur man lär ut tekniska detaljer på ett sätt som är lätt att förstå. Svaret är att man utgår från målgruppen. Jag har designat och producerat e-utbildningar sedan slutet av 90-talet.
Men det var när jag pluggade digital design 2015-2018 som jag kände att pusselbitarna föll på plats. Att utgå från användare och kunder för att skapa positiva upplevelser med stöd av digital teknik -det är min grej!

Från Ronja Rövardotter till upplevelsedesign

Som liten var Ronja Rövardotter min stora förebild när jag var på upptäcktsfärd i skogen. Jag älskade friheten, möjligheterna att kunna akta mig för det som var farligt, men också lugnet. Ronja var också en väldigt empatisk person med stark övertygelse om vad som var rätt och fel. Jag tror att det var en av de saker jag tyckte mest om hos henne.

Det är min empatiska förmåga som ger mig vägledning när jag i mitt arbete gör behovsgenomgångar och kartlägger de verkliga behoven utifrån både känslor och konkreta utmaningar. Det är i grunden förståelse för målgruppens behov som skapar en positiv kundupplevelse.

Mitt fokus ligger därför på hur jag kan hjälpa småföretag att växa online genom att arbeta strukturerat med kundupplevelser. Inom upplevelsedesign använder jag metoder och verktyg som t ex enkäter, intervjuer, kundresa, empatikarta, prototyper och tester. Det bästa sättet att veta om du lyckats med det du förutsatt dig att göra är genom att testa -> användartest, upplevelsetest, kundnöjdhet.

Följ länken för att läsa mer om mina tjänster inom design ->

Hej! Här kan du hitta det du söker snabbare

kundupplevelse genom empati

Empati möter teknik

Jag hjälper dig att utgå från dina målkunder -deras tankar, känslor, drömmar och situation.

Visualisera din målkunders drömmar genom att skapa en upplevelse av att de redan är där

Återhämtning och hälsa

På ett personligt plan är jag och har alltid varit mycket intresserad av hållbar hälsa. Mentalt och fysiskt. Min strävan är att leva ett långt och bra liv där jag är frisk och mår bra. Yoga är den bästa återhämtningen för mig, personligen. Det ger mig den paus och rörelse jag behöver. Kompletterat med vandringar och dagliga promenader så får det mig att må bra.

Kost är för många något svårt och jobbigt. Dels finns det  mycket hets kring vad man ska och inte ska äta. För många är det ofta stressigt när det kommer till matlagning till vardags. Jag har med åren valt att se matlagning som en stund för återhämtning. Ett bra tillfälle att vara mindful. Jag älskar att laga mat och komponera rätter från grunden. Jag njuter av vackra färger och former, dofter och smaker.

Variation är nyckeln till att må bra och få den näring/energi vi behöver. Jag är certifierad kostrådgivare och kommer under hösten att erbjuda tjänster även inom det området. Man kan säga att det är ett personligt intresse som har växt till en önskan att kunna hjälpa fler till välmående och balans i livet.

upplevelsedesign -grunden i yogan
om mig -matlagning
upplevelsedesign - skapa kundupplevelse från hjärtat

Struktur och upplevelse går hand i hand

Med en digital strategi får du koll på varför, var, hur, när du ska synas online.

MIN KOMPETENS

Nedan har jag beskrivit mina huvudsakliga kompetensområden och system/verktyg jag har erfarenhet av.

NÅGRA AV MINA KUNDER

Bland annat hjälp med webbdesign, SEO, sociala medier, nyhetsbrev
Hjälp genom digital coachning
Hjälp med webbdesign (ideellt uppdrag)
Hjälp med webbdesign, SEO
Hjälp med upplevelsetest hemsida
Hjälp med färger och webbdesign, SEO
Scroll to Top