För mig handlar webbdesign inte bara om att leverera snygg design! Jag kallar det för upplevelsedesign, vilket innebär att jag designar en användarvänlig hemsida med en träffsäker helhetsupplevelse. Detta hjälper dig öka synligheten och attrahera fler kunder.

JAG ÄLSKAR UPPLEVELSEDESIGN & ATT TESTA ANVÄNDARUPPLEVELSEN

Jag heter Linda Åkerlund och min expertis är upplevelsedesign. Jag älskar att utvärdera och testa användarupplevelsen på hemsidor för att kunna hjälpa mina kunder att förbättra helhetsupplevelsen för sina besökare. Digital teknik har följt mig nästan hela mitt arbetsliv. Men det är i användningen som nyttan uppstår. Det som skiljer mig från de flesta webbdesigners är att jag gör användartester som en central del i att skapa en användarvänlig hemsida för att kunna hjälpa dina besökare att bli kunder.

Jag hjälper småföretag att utgå från sina kunders behov, utmaningar och drömmar. Med den utgångspunkten kan du också öka dina synlighet online genom att förbättra helhetsupplevelsen av ditt företag. 

Jag har under hela mitt yrkesliv arbetat med kombinationen människa och teknik i någon form. Som till exempel pedagogik och kärnkraftsteknik, dvs hur man lär ut tekniska detaljer på ett sätt som är lätt att förstå. Svaret är att man utgår från målgruppen. Jag har designat och producerat webbkurser sedan slutet av 90-talet.
Men det var när jag pluggade digital design 2015-2018 som jag kände att pusselbitarna föll på plats. Då lärde jag mig på allvar att utgå från målgruppen för att skapa positiva upplevelser med stöd av digital teknik -detta är min expertis!

Här berättar jag om vad jag brinner för och om mitt företagande

Att bli företagare på heltid är en fantastisk resa och en av de roligaste sakerna jag gjort. Jag vill gärna inspirera dig att också ta steget och följa din dröm. Därför har jag varit med i poden Bodils branding där jag delar med mig av kunskap, erfarenhet och en del tips om hemsidor.

Strax innan jag slutade min anställning i juli 2021 var jag med i poden Bodils Branding. Lyssna på avsnittet med mig här >>

I november 2022 har vi en uppföljning med återblick på första året som företagare. Lyssna på det avstnittet här >>

Från Ronja Rövardotter till upplevelsedesign

Som liten var Ronja Rövardotter min stora förebild när jag var på upptäcktsfärd i skogen. Jag älskade friheten, möjligheterna att kunna akta mig för det som var farligt, men också lugnet. Ronja var också en väldigt empatisk person med stark övertygelse om vad som var rätt och fel. Jag tror att det var en av de saker jag tyckte mest om hos henne.

Jag är både empat och introvert och har därmed haft en hel del utmaningar i att nå ut och sälja på “traditionellt” sätt. Men genom att nyttja digitala plattfomar får jag ut mitt budskap, når min målgrupp och får kunder. Detta ger oss som inte är extroverta stora möjligheter att driva framgångsrika företag!

Det är min empatiska förmåga som också ger mig vägledning när jag i mitt arbete gör behovsgenomgångar och kartlägger de verkliga behoven utifrån både känslor och konkreta utmaningar. Det är i grunden förståelse för målgruppens behov som skapar en positiv kundupplevelse. 

Mitt fokus ligger därför på hur jag kan hjälpa kvinnliga coacher att växa online. Jag hjälper dig få resultat och sälj via dina digitala kanaler. 

Följ länken för att läsa mer om mina tjänster inom design ->

Hej! Här kan du hitta det du söker snabbare

Kompetensområden

Nedan har jag beskrivit mina huvudsakliga kompetensområden och system/verktyg jag har erfarenhet av. 

kundupplevelse genom empati

Empati möter teknik

Jag hjälper dig att utgå från dina målkunder -deras tankar, känslor, drömmar och situation.

Visualisera din målgrupps drömmar genom att skapa en upplevelse av att de redan är där

Struktur och upplevelse går hand i hand

Med en digital strategi får du koll på varför, var, hur, när du ska synas online.

upplevelsedesign - skapa kundupplevelse från hjärtat

NÅGRA AV VÅRA KUNDER

Rulla till toppen