För mig handlar webbdesign inte bara om att leverera snygg design! Jag kallar det för upplevelsedesign, vilket innebär att jag designar en användarvänlig hemsida med en träffsäker helhetsupplevelse. Detta hjälper dig öka synligheten och attrahera fler kunder.

JAG ÄLSKAR UPPLEVELSEDESIGN & ATT TESTA ANVÄNDARUPPLEVELSEN

Jag heter Linda Åkerlund och min expertis är upplevelsedesign. Jag älskar att utvärdera och testa användarupplevelsen på hemsidor för att kunna hjälpa mina kunder att förbättra helhetsupplevelsen för sina besökare. Digital teknik har följt mig nästan hela mitt arbetsliv. Men det är i användningen som nyttan uppstår. Det som skiljer mig från de flesta webbdesigners är att jag ser användartester som en central del i att skapa en användarvänlig hemsida som ger en träffsäker användarupplevelse.

Jag hjälper småföretag att utgå från sina kunders behov, utmaningar och drömmar. Med den utgångspunkten kan du också öka dina synlighet online genom att förbättra helhetsupplevelsen av ditt företag. 

Jag har under hela mitt yrkesliv arbetat med kombinationen människa och teknik i någon form. Som till exempel pedagogik och kärnkraftsteknik, dvs hur man lär ut tekniska detaljer på ett sätt som är lätt att förstå. Svaret är att man utgår från målgruppen. Jag har designat och producerat e-utbildningar sedan slutet av 90-talet.
Men det var när jag pluggade digital design 2015-2018 som jag kände att pusselbitarna föll på plats. Att utgå från användare och kunder för att skapa positiva upplevelser med stöd av digital teknik -det är min grej!

Från Ronja Rövardotter till upplevelsedesign

Som liten var Ronja Rövardotter min stora förebild när jag var på upptäcktsfärd i skogen. Jag älskade friheten, möjligheterna att kunna akta mig för det som var farligt, men också lugnet. Ronja var också en väldigt empatisk person med stark övertygelse om vad som var rätt och fel. Jag tror att det var en av de saker jag tyckte mest om hos henne.

Det är min empatiska förmåga som ger mig vägledning när jag i mitt arbete gör behovsgenomgångar och kartlägger de verkliga behoven utifrån både känslor och konkreta utmaningar. Det är i grunden förståelse för målgruppens behov som skapar en positiv kundupplevelse. 

Mitt fokus ligger därför på hur jag kan hjälpa småföretag att växa online genom att arbeta strukturerat med kundupplevelser. Inom upplevelsedesign använder jag metoder och verktyg som t ex enkäter, intervjuer, kundresa, empatikarta, prototyper och tester. Det bästa sättet att veta om du lyckats med det du förutsatt dig att göra är genom att testa -> användartest, upplevelsetest, kundnöjdhet.

Följ länken för att läsa mer om mina tjänster inom design ->

Hej! Här kan du hitta det du söker snabbare

MIN KOMPETENS

Nedan har jag beskrivit mina huvudsakliga kompetensområden och system/verktyg jag har erfarenhet av. 

kundupplevelse genom empati

Empati möter teknik

Jag hjälper dig att utgå från dina målkunder -deras tankar, känslor, drömmar och situation.

Visualisera din målkunders drömmar genom att skapa en upplevelse av att de redan är där

upplevelsedesign - skapa kundupplevelse från hjärtat

Struktur och upplevelse går hand i hand

Med en digital strategi får du koll på varför, var, hur, när du ska synas online.

NÅGRA AV MINA KUNDER

Webbdesign, strategisk planering,SEO, sociala medier, nyhetsbrev
SEO texter
Webbdesign
Kommunikatör projekt & projektledningsstöd
Webbdesign, SEO
Upplevelsetest hemsida
Varumärkesfärger och webbdesign, SEO
Webbdesign, SEO
Scroll to Top