Prissätta onlinekurser – 3 viktiga faktorer som påverkar priset

Att prissätta onlinekurser är något som inte alltid är helt självklart. Speciellt inte om det är första kursen som du gör. Jag har själv experimenterat mycket med just prissättningen. En av de första digitala utbildningarna som jag sålde hade ett relativt lågt pris. Men just priset är långt ifrån det enda som påverkar om du faktiskt säljer din kurs eller inte! Jag kan såklart inte tala om exakt vad du ska ta betalt då det beror på bland annat på […]

Prissätta onlinekurser – 3 viktiga faktorer som påverkar priset Read More »

Prissätta onlinekurser bild till inlägget

Paketera din webbutbildning så att den ger resultat

4 paketeringar av webbutbildning som kan ge dina kursdeltagare bättre resultat Paketeringen kan vara nyckeln till att dina kursdeltagare når framgång när de går din webbutbildning. Detta är något som du behöver ta beslut om INNAN du börjar skapa din digitala utbildning eller kurs. Min erfarenhet är att det bästa är att utgå från målgruppens behov och vad de ska få för resultat av att gå kursen. Något som kan låta både luddigt och krångligt. Men jag ska i det

Paketera din webbutbildning så att den ger resultat Read More »

Paketera din webbutbildning och få resultat - utvald bild

New Zenler i praktiken: mina 5 bästa tips

New Zenler är en kursplattform för digitala kurser, workshops, webinar. Dessutom kan du hantera din e-postmarknadsföring och samla in leads. I det här blogginlägget delar jag mina 5 viktigaste lärdomar. Samt de för- och nackdelar som jag upplever plus vad du ska tänka på om du planerar att använda Zenler. Vill du skapa digitala utbildningar och funderar på vilken plattform du ska välja? Jag vet att det kan vara svårt, då det finns många att välja mellan, exempelvis: När du

New Zenler i praktiken: mina 5 bästa tips Read More »

Linda Åkerlund New zenler tips - utvald bild

Consent mode V2 – mina lärdomar från implementeringen

Consent mode V2 är något som många pratar om, men långt ifrån alla vet vad det innebär. Jag tänker att jag börjar från början, med varför detta är något som du behöver bry dig om. DMA – Digital markets act är en EU-lag som ska skydda användares digitala uppgifter. Samt ge större valfrihet när du surfar på nätet. Syftet är att det ska bli svårare för t ex Google, Facebook och andra aktörer att få din data och sälja den

Consent mode V2 – mina lärdomar från implementeringen Read More »

Consent mode V2

Sökresultat – 4 åtgärder för att förbättra din hemsidas placering

Sökresultat är något som många pratar om. Och om betydelsen av att hamna på en bra placering. Här går jag igenom fyra olika områden som du kan börja med att åtgärda på din hemsida. Som webbdesigner förstår jag hur viktigt det är för dig som företagare att ha både en funktionell och visuellt tilltalande hemsida. Men en bra webb räcker tyvärr inte för att locka besökare. Det är lika viktigt att ha en bra ranking i sökmotorerna för att öka

Sökresultat – 4 åtgärder för att förbättra din hemsidas placering Read More »

kvinna med dator och text: Sökresultat fyra åtgärder för att förbättra din hemsidas placering

10 steg till att skapa engagerande webbkurser

Med mer än 20 års erfarenhet av webbkursskapande har jag lärt mig jag vikten av engagerande webbkurser. Det är inte alltid helt lätt att gå en utbildning helt på egen hand. Därför är det här extra viktigt för att dina kursdeltagare ska slutföra och få resultat. I det här blogginlägget kommer jag översiktligt gå igenom 10 viktiga steg som hjälper dig skapa en engagerande digital kurs. Men låt mig först ge dig en snabb överblick över vad inlägget handlar om.

10 steg till att skapa engagerande webbkurser Read More »

Engagerande webbkurser utvald

Besökarens väg genom din hemsida – guide till ökad konvertering

Din hemsida är din digitala butik – en plats där du kan visa upp dina coachningstjänster. Men också hjälpa potentiella klienter att boka in tid med dig. För att din hemsida ska ge resultat behöver den vara lätt att hitta runt på och förstå. Besökarens väg genom din hemsida, från första intrycket till konvertering, ska vara så smidig och intuitiv som möjligt. Jag har arbetat många år med UX-design – detta innebär att skapa en positiv användarupplevelse på hemsidan. Detta

Besökarens väg genom din hemsida – guide till ökad konvertering Read More »

besökares väg genom din hemsida

AI i marknadsföringen – 4 framgångsfaktorer

AI i marknadsföringen är bara ett av de områden där tekniken är användbar -både för marknadsförare och företag som vill underlätta sin arbetsbörda och spara tid. Artificiell intelligens (AI) påverkar snart väldigt många branscher, inklusive marknadsföring. Utvecklingen går just nu väldigt fort och möjligheterna är många. AI-verktyg kan automatisera uppgifter, analysera data och skapa mer relevanta annonskampanjer. Kanske är du en av dem som vill utforska vilken hjälp du kan få och vad du kan vinna på den nya tekniken.

AI i marknadsföringen – 4 framgångsfaktorer Read More »

AI i marknadsföringen utvald bild
Rulla till toppen