Bästa kursplattformen 2025: Är New Zenler rätt för dig?

Att hitta bästa kursplattformen för din webbkurs kan kännas svårt. Och det finns verkligen många olika att välja på. Jag brukar oftast inte vilja säga att någon plattform är bättre än andra. Men jag använder själv New Zenler och ser ett antal fördelar med det. Speciellt om du är småföretagare och vill ha utrymme för din kreativitet när du skapar landningssidor och kurser. I det här inlägget går jag igenom de fördelar som jag själv har upplevt, så att du […]

Bästa kursplattformen 2025: Är New Zenler rätt för dig? Read More »

Digital utbildning för nybörjare – undvik de vanligaste misstagen

En nybörjarguide för dig som skapar digital utbildning första gången Att skapa en digital utbildning är något som många drömmer om. Och som idag är möjligt för nästan alla. Det är ju helt fantastiskt tänker jag – att kunna nå så många fler kunder och dela din kunskap utan att behöva sitta i 1:1 möten hela dagarna. Men jag möter också många som har kört fast på ett eller annat sätt. Jag hjälper kunder skapa och lansera sina onlineutbildningar och

Digital utbildning för nybörjare – undvik de vanligaste misstagen Read More »

Börja sälja kurser online – så här gör du

Att sälja kurser online är otroligt populärt – antalet onlinekurser ökar hela tiden. Detta är en växande marknad som framförallt tog fart under pandemin. Även om marknaden nu börjar mogna så fortsätter den att växa med ca 10 % per år. Den utveckling man kan se är att kurserna blir mer utvecklade och professionella. Det fungerar inte riktigt längre med enkla snabbkurser, utan de ska vara genomtänkta, pedagogiska och skapa verkligt värde för kursdeltagarna. Gå med i min gratis community

Börja sälja kurser online – så här gör du Read More »

Prissätta onlinekurser – 3 viktiga faktorer som påverkar priset

Att prissätta onlinekurser är något som inte alltid är helt självklart. Speciellt inte om det är första kursen som du gör. Jag har själv experimenterat mycket med just prissättningen. En av de första digitala utbildningarna som jag sålde hade ett relativt lågt pris. Men just priset är långt ifrån det enda som påverkar om du faktiskt säljer din kurs eller inte! Jag kan såklart inte tala om exakt vad du ska ta betalt då det beror på bland annat på

Prissätta onlinekurser – 3 viktiga faktorer som påverkar priset Read More »

Paketera din webbutbildning så att den ger resultat

4 paketeringar av webbutbildning som kan ge dina kursdeltagare bättre resultat Paketeringen kan vara nyckeln till att dina kursdeltagare når framgång när de går din webbutbildning. Detta är något som du behöver ta beslut om INNAN du börjar skapa din digitala utbildning eller kurs. Min erfarenhet är att det bästa är att utgå från målgruppens behov och vad de ska få för resultat av att gå kursen. Något som kan låta både luddigt och krångligt. Men jag ska i det

Paketera din webbutbildning så att den ger resultat Read More »

New Zenler i praktiken: mina 5 bästa tips

New Zenler är en kursplattform för digitala kurser, workshops, webinar. Dessutom kan du hantera din e-postmarknadsföring och samla in leads. I det här blogginlägget delar jag mina 5 viktigaste lärdomar. Samt de för- och nackdelar som jag upplever plus vad du ska tänka på om du planerar att använda Zenler. Vill du skapa digitala utbildningar och funderar på vilken plattform du ska välja? Jag vet att det kan vara svårt, då det finns många att välja mellan, exempelvis: När du

New Zenler i praktiken: mina 5 bästa tips Read More »

Consent mode V2 – mina lärdomar från implementeringen

Consent mode V2 är något som många pratar om, men långt ifrån alla vet vad det innebär. Jag tänker att jag börjar från början, med varför detta är något som du behöver bry dig om. DMA – Digital markets act är en EU-lag som ska skydda användares digitala uppgifter. Samt ge större valfrihet när du surfar på nätet. Syftet är att det ska bli svårare för t ex Google, Facebook och andra aktörer att få din data och sälja den

Consent mode V2 – mina lärdomar från implementeringen Read More »

Sökresultat – 4 åtgärder för att förbättra din hemsidas placering

Sökresultat är något som många pratar om. Och om betydelsen av att hamna på en bra placering. Här går jag igenom fyra olika områden som du kan börja med att åtgärda på din hemsida. Som webbdesigner förstår jag hur viktigt det är för dig som företagare att ha både en funktionell och visuellt tilltalande hemsida. Men en bra webb räcker tyvärr inte för att locka besökare. Det är lika viktigt att ha en bra ranking i sökmotorerna för att öka

Sökresultat – 4 åtgärder för att förbättra din hemsidas placering Read More »

Rulla till toppen