Workshop - från besökare till kund på din hemsida
Workshopen genomförs i Stockholm följande datum under 2024: 26/9 och 28/11.
Du får lära dig hur du skapar en hemsida med en träffsäker användarupplevelse som ger fler konverteringar.
Under workshopen kommer du att få arbeta med ditt eget företags hemsida tillsammans med de andra deltagarna.
Just nu är inte bokningen öppen men skicka ett mail till linda.akerlund@kerlundesign.se om du är intresserad av att delta under hösten.
Heldagsworkshop i Stockholm hösten 2024 - du får hjälp att skapa en träffsäker användarupplevelse på din webbplats
Vill du få fler köp, bokningar eller leads på din hemsida?
En riktigt bra användarupplevelse (ux) är nyckeln till en hemsida som konverterar. För att du ska kunna skapa detta behöver du veta hur besökare upplever din hemsida. Vad som fungerar, respektive inte fungerar. Med en testbaserad metod får du konkreta insikter om det som behöver ändras på just ditt företags webb.
Under den här workshopen kommer du att få arbeta med din egen hemsida. Med kunskap om hur den faktiskt fungerar för dina besökare kan du uppdatera rätt saker!
Vi kommer tillsammans att användartesta alla deltagares hemsidor. Detta ger värdefull information om vad som påverkar att besökare inte konverterar i nuläget.
Konvertera i detta fall innebär t ex att besökare köper, bokar, prenumererar eller laddar ner gratismaterial. Vad konvertering är på just din hemsida beror på vad du har för mål med din hemsida.
Max antal deltagare: 12 personer.
Din investering
Pris för hel dags workshop inklusive fika på förmiddag & eftermiddag, samt lunch: 7 900 kr exkl moms
Anmäl eventuella allergier vid bokning
Resa och eventuellt boende ingår inte i priset.
Etablerad metod för att din hemsida faktiskt ska skapa leads och sälja åt dig
Under workshopen använder vi en etablerad metod för att testa hur din hemsida fungerar idag. Metoden bygger på att optimera användarupplevelsen (UX) för att underlätta för dina besökare att hitta det de söker och för att konvertera.
Du får även värdefull input till vad som kan förändras. Syftet är att din hemsida ska börja leverera det du önskar.
Vi kommer under dagen att arbeta med följande:
- Tillgänglighet – vad är det och vad ska du tänka på
- Användarvänlighet och en bra användarupplevelse – a och o för att din webb ska sälja åt dig
- Ta reda på exakt vad det är som gör så att besökare inte konverterar med användartester
- Skapa en plan för justeringar och för att kunna följa upp resultaten