AI i marknadsföringen – 4 framgångsfaktorer

AI i marknadsföringen är bara ett av de områden där tekniken är användbar -både för marknadsförare och företag som vill underlätta sin arbetsbörda och spara tid. Artificiell intelligens (AI) påverkar snart väldigt många branscher, inklusive marknadsföring. Utvecklingen går just nu väldigt fort och möjligheterna är många. AI-verktyg kan automatisera uppgifter, analysera data och skapa mer relevanta annonskampanjer. Kanske är du en av dem som vill utforska vilken hjälp du kan få och vad du kan vinna på den nya tekniken. […]

AI i marknadsföringen – 4 framgångsfaktorer Read More »

WordPress hemsida – 5 vanliga misstag att undvika

Funderar du på att skapa en WordPress hemsida eller har du kanske redan en? Då är du långt ifrån ensam, nästan hälften av alla svenska hemsidor är skapade med WordPress. Friheten är stor, du kan t ex skapa: Med över 60 000 sk plugin som är helt gratis kan du anpassa din sida i stort sett som du vill. Ett plugin är ett tillägg som du installerar och som ofta har ett fåtal funktioner. T ex formulär, bokningskalender, bildspel, prisberäkningar,

WordPress hemsida – 5 vanliga misstag att undvika Read More »

Få färre avhopp och fler konverteringar på din hemsida – fem tips

Det är faktiskt fullt möjligt att designa din hemsida så att du får fler konverteringar. Det vill säga att den hjälper dina besökare att bli kunder. Oftast är det endast små justeringar – och lite tålamod som krävs. Det handlar mycket om att du verkligen analyserar den data som du får i t ex Google analytics och gör tester av din webbplats. Då kan du se vad som fungerar och inte samt få bra input till vad du kan justera.

Få färre avhopp och fler konverteringar på din hemsida – fem tips Read More »

Tillgänglighet på din webbplats -underlätta för dina besökare

Optimera din hemsidas tillgänglighet för att det ska gå att använda den. Även för den som har nersatt syn, dyslexi eller är färgblind. Idag finns det krav på att alla offentliga webbplatser ska ha en hög tillgänglighet. Men även om du är småföretagare så är det viktigt att du ger större möjlighet för alla att ta del av ditt innehåll. Det ökar användarvänligheten och är hjälper fler personer att ta del av det du erbjuder. En användarvänlig hemsida kräver att

Tillgänglighet på din webbplats -underlätta för dina besökare Read More »

UX prototyping vägen till en användarvänlig hemsida

Ibland är det bra att kunna använda engelska begrepp som är svåra att översätta. UX prototyping innebär att man skapar hela designen för hemsidan innan man bygger själva hemsidan. Detta hjälper till att visualisera och testa användarupplevelsen innan den faktiska utvecklingen av hemsidan kan börja. Ofta gör man en visuell design som är väldigt lik det slutliga resultet, så att den som ska utveckla hemsidan ser exakt hur den ska se ut. Målet är att sidan ska bli användarvänlig och

UX prototyping vägen till en användarvänlig hemsida Read More »

Synas på Google – ta del av mina insikter

Om du har en hemsida så gissar jag att du vill att den ska synas på Google. Det är ett bra sätt att få besökare som är intresserade av det som du faktiskt erbjuder. Du kan få besökare till hemsidan på flera sätt, bland annat via sociala medier och länkar. Men för många är det värdefullt att också få besökare som sökt efter något som man faktiskt erbjuder. Men att komma dit kräver en del arbete och kunskap. Min väg

Synas på Google – ta del av mina insikter Read More »

Så bygger du en professionell webbplats med Elementor

WordPress Elementor är ett allt-i-ett tillägg som hjälper dig skapa en proffsig hemsida. I dagens digitala era är en professionell och välfungerande webbplats en viktig faktor för alla företag . Tidigare var processen att skapa och designa en webbplats komplicerad och krävde ofta kunskap om kodning eller anställning av dyra webbutvecklare. Men tack vare verktyg som WordPress och Elementor, kan du också skapa en imponerande webbplats utan att behöva spendera en förmögenhet. För och nackdelar med att använda Elementor Fördelen

Så bygger du en professionell webbplats med Elementor Read More »

Sökintention – därför är det bra för ditt innehåll

När du förstår vad dina besökares sökintention är så kan du också skapa mer värdefullt innehåll som uppfyller deras förväntningar. Är inte förväntningarna det du har som mål med hemsidan (t ex att sälja) – gör en sökordsanalys för att hitta ord och fraser som syftar till att man vill göra ett köp. Google lägger mer och mer vikt vid besökare och deras behov. Där är sökintention en faktor. Detta för att de sidor som visas när någon söker verkligen

Sökintention – därför är det bra för ditt innehåll Read More »

Rulla till toppen