Hur upplevs din hemsida av besökarna?

Därför har det stor betydelse hur din hemsida upplevs Har du koll på hur besökare upplever din hemsida? Om inte så är det dags för dig att ta reda på det. I det här inlägget berättar jag hur! Vanliga orsaker till att dem som besöker en hemsida lämnar sidan direkt är: Sammanfattningsvis handlar det om att din hemsida ska vara tydlig, relevant och skapa förtroende för ditt företag. Detta ger ofta en bra upplevelse för dem som besöker din hemsida. […]

Hur upplevs din hemsida av besökarna? Read More »

hur upplevs din hemsida?

Konverteringsoptimering (CRO) – så får du din hemsida att leverera

Konverteringsoptimering handlar om att skapa en hemsida som gör besökare till kunder. Begreppet konvertering betyder inte endast att en besökare köper något. Men i de flesta fall innebär det att den som besöker hemsidan tar ett steg närmare att bli din kund. Exempel på konverteringar är när din hemsidebesökare: Vad som är en konvertering just på din webbsida avgörs av de mål du har med sidan och även dina företagsmål. En förutsättning är att det finns tydliga åtgärder för besökaren

Konverteringsoptimering (CRO) – så får du din hemsida att leverera Read More »

konverteringsoptimering

Att bygga en hemsida som blir en viktig resurs i ditt företag

Att bygga en hemsida låter svårt Jag vet att det ofta finns flera trösklar att ta sig över för att komma igång med hemsidan. Att bygga en hemsida själv kan vara en utmaning. Detta är dock fullt möjligt om du använder färdiga mallar i WordPress. Det som är viktigt att tänka på är att det finns två förutsättningar för att din hemsida ska bli en resurs att lita på: Lyckas med din hemsida – 3 viktiga faktorer Bygga hemsida enkelt

Att bygga en hemsida som blir en viktig resurs i ditt företag Read More »

bygga en hemsida som levererar

Sökoptimering – så får du fler besök på din hemsida

Sökoptimering är ett långsiktigt arbete. Men det är något av det viktigaste du kan göra för att din hemsida ska få besökare via sökningar på Google. Vad det egentligen innebär är bland annat att din hemsida och innehåll ger dina besökare värde. Dessutom hittar de vad de söker efter, vilket även skapar en positiv upplevelse av ditt företag. En optimerad hemsida fungerar smidigt och ger de svar som besökare förväntar sig. I det här blogginlägget går jag igenom några av

Sökoptimering – så får du fler besök på din hemsida Read More »

Sökoptimering för fler besök på hemsidan

Marknadsföringsstrategi – visa kundnyttan i ditt budskap och nå ut

Så vet du var du ska synas Jag får ofta frågor av min kunder som: Behöver jag verkligen en hemsida? Hur vet jag vilka sökord jag ska ha? Måste jag posta både på Facebook och Instagram? Jag har så svårt att komma på vad jag ska skriva om i mina inlägg… Svaren på de frågorna är oftast att det beror på… Varje företag och varumärke är unikt, liksom målgruppen. Dina kanaler ska hjälpa dig nå ut och sälja. Därför är

Marknadsföringsstrategi – visa kundnyttan i ditt budskap och nå ut Read More »

Billiga hemsidor -därför är det inte alltid en bra affär

Därför är det sällan lönsamt med för billiga hemsidor Att starta eget kostar ofta en del pengar, du behöver kanske investera i produkter och köpa in kontorsmaterial. Marknadsföring och hemsida är andra kostnader som ofta följer med företagandet. Det är vanligt att man gör sin första hemsida själv. Detta är ett bra alternativ för att spara på kostnaderna vid uppstart av ditt företag. För att du ska få en webb som möter de behov som du och dina besökare har

Billiga hemsidor -därför är det inte alltid en bra affär Read More »

varför det inte alltid är en bra affär med billiga hemsidor

Hemsida till företag – en central funktion i din verksamhet

Måste man ha en hemsida till företaget? Jag skulle säga att en hemsida till ditt företag är en grundläggande funktion i verksamheten. En hemsida hjälper till att skapa förtroende för ditt företag och ska kunna hjälpa besökare förstå mer om vad de kan få hjälp med samt om vem som står bakom företaget. En annan fördel med hemsidan är att du äger materialet på ett annat sätt än t ex på Instagram och andra sociala medier. Blir ditt konto där

Hemsida till företag – en central funktion i din verksamhet Read More »

hemsida till företag

Konvertering genom en enkel och lättanvänd hemsida

Vad betyder konvertering? Konvertering är ett begrepp som används dagligen. Både i sociala medier och på hemsidor. I stort sett alla företag har konvertering som mål med sin hemsida och sin närvaro online. Men det är inte helt självklart vad det egentligen innebär. Att konvertera innebär ju egentligen att man övergår från någonting till något annat. Exempelvis kan en besökare på en hemsida konvertera till att bli en kund. Det handlar dock om många fler saker än att bli kund.

Konvertering genom en enkel och lättanvänd hemsida Read More »

Konvertering på hemsidan
Rulla till toppen