Starta en egen hemsida – så här kommer du igång!

Använd en hemsidebyggare och färdiga mallar för att starta en egen hemsida Som företagare är det mycket som ska fixas, en av de sakerna är att starta en egen hemsida. Här får du guidning och några tips på vad du ska tänka på. Många företagare gör sin första hemsida själva då företaget är nytt och det inte finns så mycket intäkter. Hur skapar man en hemsida från scratch? Köp ditt domännamn Det första du behöver göra är att köpa ett […]

Starta en egen hemsida – så här kommer du igång! Read More »

Välja program & appar till företaget – tänk på det här

Vilse i djungeln när du ska välja program & appar? Maximera nyttan för ditt företag när du väljer vilka program & appar du ska använda. Utgå från ditt företags mål och behov, så här gör du! Egentligen behöver du bara tänka på en enda sak när du ska välja digitala verktyg att använda i ditt företag. Ditt företags mål och nyttan du vill få ut. Vad ska digitaliseringen tillföra ditt företag? Fundera på vad det är du behöver kunna göra

Välja program & appar till företaget – tänk på det här Read More »

Mobilversion av hemsidan -en viktig del av användarupplevelsen

Idag är mobilversion av hemsidan nästan en självklarhet. Men det är inte alltid som den ”automatiska” versionen för mobilskärmar fungerar riktigt bra för besökaren. Ofta behöver du göra handpåläggning när du designar din webbplats för att mobilversionen ska bli riktigt bra. I de flesta program för att bygga hemsidor skapas det automatiskt olika ”versioner” av hemsidan för olika skärmstorlekar. Dessa versioner är oftast 3 stycken, en för mobiler, en för läsplattor och en för datorskärm. En vanlig miss många gör

Mobilversion av hemsidan -en viktig del av användarupplevelsen Read More »

Hur upplevs din hemsida av besökarna?

Därför har det stor betydelse hur din hemsida upplevs Har du koll på hur besökare upplever din hemsida? Om inte så är det dags för dig att ta reda på det. I det här inlägget berättar jag hur! Vanliga orsaker till att dem som besöker en hemsida lämnar sidan direkt är: Sammanfattningsvis handlar det om att din hemsida ska vara tydlig, relevant och skapa förtroende för ditt företag. Detta ger ofta en bra upplevelse för dem som besöker din hemsida.

Hur upplevs din hemsida av besökarna? Read More »

Konverteringsoptimering (CRO) – så får du din hemsida att leverera

Konverteringsoptimering handlar om att skapa en hemsida som gör besökare till kunder. Begreppet konvertering betyder inte endast att en besökare köper något. Men i de flesta fall innebär det att den som besöker hemsidan tar ett steg närmare att bli din kund. Exempel på konverteringar är när din hemsidebesökare: Vad som är en konvertering just på din webbsida avgörs av de mål du har med sidan och även dina företagsmål. En förutsättning är att det finns tydliga åtgärder för besökaren

Konverteringsoptimering (CRO) – så får du din hemsida att leverera Read More »

Att bygga en hemsida som blir en viktig resurs i ditt företag

Att bygga en hemsida låter svårt Jag vet att det ofta finns flera trösklar att ta sig över för att komma igång med hemsidan. Att bygga en hemsida själv kan vara en utmaning. Detta är dock fullt möjligt om du använder färdiga mallar i WordPress. Det som är viktigt att tänka på är att det finns två förutsättningar för att din hemsida ska bli en resurs att lita på: Lyckas med din hemsida – 3 viktiga faktorer Bygga hemsida enkelt

Att bygga en hemsida som blir en viktig resurs i ditt företag Read More »

Sökoptimering – så får du fler besök på din hemsida

Sökoptimering är ett långsiktigt arbete. Men det är något av det viktigaste du kan göra för att din hemsida ska få besökare via sökningar på Google. Vad det egentligen innebär är bland annat att din hemsida och innehåll ger dina besökare värde. Dessutom hittar de vad de söker efter, vilket även skapar en positiv upplevelse av ditt företag. En optimerad hemsida fungerar smidigt och ger de svar som besökare förväntar sig. I det här blogginlägget går jag igenom några av

Sökoptimering – så får du fler besök på din hemsida Read More »

Marknadsföringsstrategi – visa kundnyttan i ditt budskap och nå ut

Så vet du var du ska synas Jag får ofta frågor av min kunder som: Behöver jag verkligen en hemsida? Hur vet jag vilka sökord jag ska ha? Måste jag posta både på Facebook och Instagram? Jag har så svårt att komma på vad jag ska skriva om i mina inlägg… Svaren på de frågorna är oftast att det beror på… Varje företag och varumärke är unikt, liksom målgruppen. Dina kanaler ska hjälpa dig nå ut och sälja. Därför är

Marknadsföringsstrategi – visa kundnyttan i ditt budskap och nå ut Read More »

Rulla till toppen