Sökoptimering – så får du fler besök på din hemsida

Sökoptimering är ett långsiktigt arbete. Men det är något av det viktigaste du kan göra för att din hemsida ska få besökare via sökningar på Google. Vad det egentligen innebär är bland annat att din hemsida och innehåll ger dina besökare värde. Dessutom hittar de vad de söker efter, vilket även skapar en positiv upplevelse av ditt företag. En optimerad hemsida fungerar smidigt och ger de svar som besökare förväntar sig. I det här blogginlägget går jag igenom några av […]

Sökoptimering – så får du fler besök på din hemsida Read More »

Marknadsföringsstrategi – visa kundnyttan i ditt budskap och nå ut

Så vet du var du ska synas Jag får ofta frågor av min kunder som: Behöver jag verkligen en hemsida? Hur vet jag vilka sökord jag ska ha? Måste jag posta både på Facebook och Instagram? Jag har så svårt att komma på vad jag ska skriva om i mina inlägg… Svaren på de frågorna är oftast att det beror på… Varje företag och varumärke är unikt, liksom målgruppen. Dina kanaler ska hjälpa dig nå ut och sälja. Därför är

Marknadsföringsstrategi – visa kundnyttan i ditt budskap och nå ut Read More »

Billiga hemsidor -därför är det inte alltid en bra affär

Därför är det sällan lönsamt med för billiga hemsidor Att starta eget kostar ofta en del pengar, du behöver kanske investera i produkter och köpa in kontorsmaterial. Marknadsföring och hemsida är andra kostnader som ofta följer med företagandet. Det är vanligt att man gör sin första hemsida själv. Detta är ett bra alternativ för att spara på kostnaderna vid uppstart av ditt företag. För att du ska få en webb som möter de behov som du och dina besökare har

Billiga hemsidor -därför är det inte alltid en bra affär Read More »

Hemsida till företag – en central funktion i din verksamhet

Måste man ha en hemsida till företaget? Jag skulle säga att en hemsida till ditt företag är en grundläggande funktion i verksamheten. En hemsida hjälper till att skapa förtroende för ditt företag och ska kunna hjälpa besökare förstå mer om vad de kan få hjälp med samt om vem som står bakom företaget. En annan fördel med hemsidan är att du äger materialet på ett annat sätt än t ex på Instagram och andra sociala medier. Blir ditt konto där

Hemsida till företag – en central funktion i din verksamhet Read More »

Konvertering genom en enkel och lättanvänd hemsida

Vad betyder konvertering? Konvertering är ett begrepp som används dagligen. Både i sociala medier och på hemsidor. I stort sett alla företag har konvertering som mål med sin hemsida och sin närvaro online. Men det är inte helt självklart vad det egentligen innebär. Att konvertera innebär ju egentligen att man övergår från någonting till något annat. Exempelvis kan en besökare på en hemsida konvertera till att bli en kund. Det handlar dock om många fler saker än att bli kund.

Konvertering genom en enkel och lättanvänd hemsida Read More »

Göra egen hemsida – detta ska du tänka på!

Användarvänligheten är A och O när du ska göra egen hemsida Många företag idag väljer att göra egen hemsida. Detta är inte så svårt och det finns många bra plattformar. Jag arbetar främst i WordPress och hjälper i nuläget många företag som kört fast eller vill förbättra hemsidan som det själva har byggt. Här delar jag några insikter jag fått från företag jag har hjälpt med att uppdatera hemsidan. Orsaken till att man vänder sig till mig varierar. Men jag

Göra egen hemsida – detta ska du tänka på! Read More »

Användartest -därför ska du göra det innan uppdateringar på hemsidan

Att genomföra användartest ger ett bra underlag för att skapa användarvänliga hemsidor som konverterar. När jag arbetar med UX design är användartest ett sätt för mig att verifiera att designen fungerar bra för användarna. Detta är något som jag även tillämpar vid webbdesign till kunder som önskar det. Det är också ett bra sätt att hitta de saker som inte fungerar på en hemsida. Hur går ett användartest till? Börja med att kartlägga användarresan och behoven För att du ska

Användartest -därför ska du göra det innan uppdateringar på hemsidan Read More »

UX expert – vad ska du ha en sådan till?

Detta gör en UX expert UX eller User Experience kan översättas till svenska som användarupplevelse. Denna upplevelse uppstår när du använder en digital produkt eller tjänst. Detta kan vara t ex en app, hemsida eller interaktiv tavla. Säkert har du egna erfarenheter av mindre bra användarupplevelser, vanligtvis blir man ofta mer positivt inställd vid en bra användarupplevelse. En UX expert arbetar med att skapa så bra användarupplevelser som möjligt. Detta är en av de viktigaste faktorerna för att en besökare

UX expert – vad ska du ha en sådan till? Read More »

Rulla till toppen