Användbarhet -så hjälper det din hemsida att konvertera

Användbarhet -vad är det? Jag skulle säga att användbarhet, precis som det låter är något som kan användas. Enligt ISO 9241-11 är definitionen: ”Den grad i vilken specifika användare kan använda en produkt för att uppnå ett specifikt mål på ett ändamålsenligt, effektivt och för användaren tillfredsställande sätt i ett givet sammanhang.” Det ska alltså inte endast gå att använda din hemsida. Dina besökare ska även kunna uppnå det mål de hade när de kom dit. Dessutom ska de kunna göra […]

Användbarhet -så hjälper det din hemsida att konvertera Read More »

Onlinekurs – dela din kunskap dygnet runt, året om

Vad är en onlinekurs? Digital utbildning, onlinekurs, webbkurs kärt barn har många namn. Det som vi en gång i tiden kallade för e-learning har fått en renässans på senare år. Den gemensamma nämnaren är att det finns utbildningsmaterial av olika slag paketerat på en plattform. Det finns egentligen inga hinder för vad du kan lära ut via en digital utbildning. Många fastnar i vad de ska välja för plattform men i första hand bör du fokusera på att hitta det

Onlinekurs – dela din kunskap dygnet runt, året om Read More »

Sökordsanalys | så optimerar du hemsidan och får fler relevanta besökare

Varför ska jag göra sökordsanalys? Du ska göra detta för att få fler besökare till din hemsida. Men inte vilka besökare som helst, utan rätt besökare. Med detta menar jag de besökare som faktiskt söker det du erbjuder och är potentiella kunder till dig. Arbete med att hitta relevanta sökord är ett långsiktigt arbete som är en del av det som kallas sökmotoroptimering (SEO). Grunden för att du på sikt ska få många besökare till din hemsida är att du

Sökordsanalys | så optimerar du hemsidan och får fler relevanta besökare Read More »

Innehåll är en viktig nyckel för din hemsidas SEO

Google vill att ditt innehåll håller hög kvalitet och uppdateras ofta. Detta behöver vara en del av ditt kontinuerliga arbete med SEO (sökmotoroptimering), men påverkar även dina besökares upplevelse på din hemsida. Innehållet är alltså en viktig spelare för att du ska få besökare till din hemsida men även för att hålla dem kvar och väcka intresse för ditt företag. Content is king – därför ska du fokusera på innehåll i form av text Jag har skrivit i tidigare inlägg

Innehåll är en viktig nyckel för din hemsidas SEO Read More »

Page speed eller laddningshastighet – därför är det viktigt för din hemsida

Page speed är en viktig aspekt när det kommer till SEO Under 2021 har Google genomfört en uppdatering av sin algoritm där page speed är en viktig parameter. Man kan säga att en stor del av den uppdateringen fokuserar på sk ”page experience”, vilket inkluderar bland annat följande: Hastigheten som sidan laddar med, eller hur lång tid tar det innan dina besökare ser innehållet? Navigering och layout, är det enkelt för dina besökare att hitta på din sida, är innehållet

Page speed eller laddningshastighet – därför är det viktigt för din hemsida Read More »

Vad är SEO, hur ökar det trafiken till din hemsida?

Har du någon gång ställt dig frågan ”vad är SEO”? Det är många som skriver och pratar om SEO idag. Det finns också mängder med svar på frågan ”vad är SEO”. Jag själv tycker inte att detta är superenkelt att greppa, det är ganska komplext och många delar att hålla reda på. SEO, som står för sökmotoroptimering är dock viktigt för att kunna få trafik direkt från sökningar på t ex Google. Några saker att arbeta med för att sökmotoroptimera

Vad är SEO, hur ökar det trafiken till din hemsida? Read More »

Skapa egen hemsida – 5 viktiga saker du ska tänka på

Skapa en hemsida -både enkelt och svårt! Idag kan nästan alla skapa egen hemsida. Det finns många färdiga mallar i till exempel WordPress, då är det rätt enkelt att designa webbsida som är bra. Detta är dessutom en gratis hemsidebyggare, vilket passar många nya företagare. En fördel är att de flesta mallar kan anpassas en hel del och det går att få till sidan i stort sett som man själv önskar. Det som kan vara svårt om man anpassar för

Skapa egen hemsida – 5 viktiga saker du ska tänka på Read More »

Ta kontroll över första intrycket av ditt företag online

Hur skapar du det första intrycket av ditt företag online? Att driva företag online är på många sätt ganska likt hur du gör IRL. På andra sätt skiljer det sig rätt mycket. När det kommer till marknadsföring och synlighet så har vi aldrig haft så stora möjligheter att nå ut. Både lokalt, regionalt och globalt. Detta är en fantastisk möjlighet för att företag som ägnar sig år digital marknadsföring. En del av arbetet med marknadsplanen bör innefatta en tanke på

Ta kontroll över första intrycket av ditt företag online Read More »

Rulla till toppen